Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-21, 19:16 #4
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
SMS bombar dom dej, så är det kriminell en handling. Seriösa webbutiker fråga sina kunder om dom får skicka reklam både via epost eller SMS. Jag har inte råkat ut för SMS reklam faktisk, kanske för att de kostar pengar. :-)

Jag bruka SMS kolinummer, av säkerhetsskäl. Men inte skicka annan information

Säger inte att mobilnummer är mer risk, men finns inte personen på hitta.se så kan de vara en av flera varningflaggor. Behöver inte vara en bedragare, finns folk som har yrken där man inte vill vara sökbar.

Många kunder uppger idag bara mobilnummer, så bara ett mobilnummer i sej är ingen risk.
Men en hotmail, mobilnummer och en postadress i t.e.x Rosengården / Malmö kanske är en risk, om kunden betalar med kreditkort. Då kanske man skall ringa inlösaren och höra vad dom tycker.

Allting bero på beloppet, som sagt. Jag nekar aldrig någon att handla , utan ber dom bara i tveksama fall att förskottbetala

Jag har även råkat ut konstiga beställningar från Östermalm.

Citat:
Originally posted by najk@Nov 21 2006, 19:39
Måste invända mot att folk som anger mobilnummer ger mer risk än folk med vanligt nummer.
Själv har jag bara en mobil privat, så det är den jag lämnar ut när jag beställer.
Hellst vill jag inte lämna något nummer alls, varför ska jag bli smsbombad senare av butiker jag köpt saker för ett år sen.
Är jag inte noga med de jag köper föredrar jag om butiken mailar vid eventuell kontakt, ringer dom mot förmodan brukar jag be dom maila, man vill ju ändå ha det på papper (i datorn?)
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat