Citat:
Originally posted by ragnwald@Nov 20 2006, 23:53
Jag har pillat ihop tre rader i ett brev, har svårt att klämma ur mig mer nu faktiskt, vet inte riktigt vad jag skulle skriva mer.
|
Jag skulle stryka orden "som privatperson". Föreslå att de översänder en förklarande dokumentation komplett med motiveringar och referenser "lämpligtvis" innan t.ex. 24/11. Om jokkoapa och andra i denna tråd har rätt kommer de att tvingas skriva ner direkta felaktigheter och kanske hot vilket kommer att minska deras incitament att dra dig till rätta. Jag skulle nog även luska lite i vilket uppdrag och mandat de egentligen har från AOL. Skriver byrån en massa rappakalja och överskrider sina befogenheter kommer AOL kanske börja dra öronen åt sig och söka en annan väg (läs:lägga ner eller ersätta dig med en rimlig summa). Och vad du än gör så nämn inte att du vill ha ekonomisk ersättning eller sälja domänen.
Tillägg: Jag tycker ditt fall är väldigt intressant eftersom du inte är (såvitt jag vet) domännappare utan råkar ha på ett korrekt sätt reggat en domän som ett företag plötsligt vill åt. Sättet de beter sig på är så fult att det kan liknas vid Nigeriabrev och andra bluffar...