Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2003
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2003
|
Vilket jävla skämt. Har ni en suck om vad ni snackar om?
Ett bolag är inte skattskyldigt i Sverige pga att de säljer tjänster/produkter till Sverige, hur skulle världen se ut då.. Var har du fått denna informationen från? Källor tack. Läs på lite mer kring skatterätt innan du gör ett sådant uttalande, det är en aning fler faktorer inblandat än huruvida man säljer till svenskar eller inte & därefter bedöma var du ska erlägga bolagsskatt.
Bl a Bidster är i övrigt ett engelskt bolag som också framgår tydligt på deras hemsida, dvs de är inte en svensk juridisk person. De lyder därmed inte direkt under svensk lag. Lotteriinspektionen har polisanmält flera liknande siter tidigare också, utan resultat i dagsläget. Klart de gör vad de kan för att stänga sajterna, inget tvivel om det, men det är precis samma tolkning av lagen som vid t ex pokerspel (dvs om det är turspel eller skicklighetsspel - glöm inte att du kan påverka ditt utfall på lägstabud-siterna & förlitar dig därmed inte enbart på turen).
Edit: Bara för att någon tolkar det som ett lagbrott är det inte ett lagbrott. Jag väntar fortfarande på en dom som ger lotteriinspektionens tolkning av lagen rätt.
Edit2: Tolka inte mina inlägg som att jag stödjer eller premierar någon sida i diskussionen eller är för/emot planering av bolagsstrukturer pga rättsliga eller skattemässiga fördelar - jag är bara så fruktansvärt trött på de som inte har någon fakta bak sina inlägg på WN.