Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2006
|
De är inne i en uppköpsfas, den ena tidningen köpte upp den andra för ett halvår sedan för en förmodligen bra summa. Jag har försökt samarbeta med de tidigare, visade olika upplägg för samarbete.
- Ett är att ingen av deras papperstidningar har en hemsida med arkiv eller artiklar.
- Det andra är att tidningens platsutrymme är begränsad, på min Portal kan de utveckla debatter, presentera insändare i sin helhet etc...
- Det tredje är att de kan, via Portalen, ta del av en större insändarmaterial, kanske rentav kan de bli av med deras frilansare
- Portalen är öppet dygnet runt - året om
- Många härifrån jobbar i Stockholm, eller är de utomlands, då kan de surfa in på Portalen och läsa lokala nyheter
- Kör de en massiv kampanj i deras tidningar om Portalen får de en massa medlemmar (aktiva) jag strök 125 st medlemmar för jag ville ha bara såna som bidrar till innehållet
- Jag föreslåg tidigare för dem att de sköter Portalens annonsförsäljningen mot provision men det vill de tydligen inte. Vid köp kan de bygga paket för tidning 0 Portalreklam. Portalen kan svälja hur mycket reklam som helst. Olika avdelningar kan ha en egen sponsor (Tex Bostadssidan kan ha en mäklare som Sponsor)
- De kan utöka med andra tjänster, tex Radannonser via SMS till Portalen (man kan ställa in priset för SMS), sedan kan de plocka in dessa i tidningen
- Sedan, genom köpet, har de sedan TOTALKONTROLL (ok, ca 95%) över den lokala mediamarknaden.
...etc....jag fär tänka till ordentligt för att ge de möjligheter de inte tänkte på ännu...
Jag tar gärna emot flera (syn)punkter som stärker min säljposition!
|