Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-17, 13:13 #4
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Det är ju helt absurt att Pool drar det här till "allmänheten" !

Att priset är 0,1 dollar per domän är ju pga av att dom själva inte betalar ett öre.

1000 domäner = 100 dollar i ren vinst och jag kan mycket väl tänka mig att det finns många många som vill testa för nån hundring eller så.

Men frågan är om det är intressant med domaintasting för 0,1 dollar i längden
Det innebär ju att du under dessa 4,5 dagarna minst ska dra in över hundra dollar på 1000 domäner.

De flesta anser att själva idén med "domainkiting" dör när de börjar kosta pengar - men det är klart
- kan Pool attrahera allmänheten att registrera ytterligare miljoner domäner i dessa scheman så har dom
ju vinst på varje domän - och det lyckas ju inte någon annan domänkidnappare med.

Men det är ju intressant att Pool tar steget och försöker få detta moraliskt accepterat.

Som jag ser det är det Pool som "kidnappar" domänen - dvs registrerar det utan att betala för det
- sedan att det registreras för en kund som betalar pengar till Pool - gör det bara värre.

Det här kommer att innebära att MÅNGA MÅNGA varumärken blir utsatta av typo-domäner.
En intressant sida om detta är http://research.microsoft.com/URLTracer/

Zn4rk - domänerna "registreras aldrig på riktigt" !
De registreras, men ICANN-ombud kan ångra sig inom 5 dagar och få 100% avgift tillbaka.
Detta har många "skuggregistrarer" satt i system och reggar 100 000 lägger dom i parkeringsprogram ångrar sig inom 5 dagar - när de fått refund reggar dem på samma igen (som då redan ligger upplagda på ns)
Däremot har det varit olika (detta väljer ICANN-registreren själv) Hur lång och om en redemptiontime på tidigare registrerade domäner ska vara.

Jag hoppas bara att detta skyndar på ICANN att göra något åt detta !!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat