Citat:
Originally posted by PRQ@Nov 17 2006, 09:29
Om Suns x64/x86-burkar håller lika hög kvalitet som deras Sparc-dito så är det ett mycket bra val (har en Ultra1a från tidig kritaperiod i drift med drygt 2 års uptime!). Fast hur är det med IPMI/iLO på dem?
|
Tillval på X21xx och X41xx , kostar iofs bara en busing men är riktigt stabila och funkar när det behövs.
Däremot har jag haft enorma problems med FreeBSD på X2100;orna, vid omstart hänger dom sig ibland, inträffar aldrig med linux, provade att skifta diskar på en burk och då började den andra hänge sig istället (så hänget följde med FreeBSD), varför vet jag inte riktigt än.
Å andra sidan säger SUN att det enbart är Linux och windows + nåt mer os som stöds, officiellt.
En annan grej är att inte snåla med cd-läsaren, de gjorde jag då jag tänkte att jag hade massor skräpandes, hej och hå vilket slit det var att installera något, USB-cd gick inte och fick ta en annan server paralellt för att ta strömmen ifrån, krångel som gatan.
Dom ser och känns välbyggda iaf, här nedan en X2100 utan IPMI/ILO som sitter uppe till vänster vanligen. (större bild:
http://www.jx.se/x2100.jpg )