Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-14, 18:34 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag såg nu att jag själv har en site som Google sorterar bort en massa sidor hos. Trots att jag har unika taggar. Det är egentligen ingenting ovanligt och behöver inte nödvändigtvis ha med duplicat content att göra. Google hittar och tappar sidor hela tiden. Nu vet jag inte hur gammal din sida, men ibland kan det ta väldigt lång tid innan Google crawlar siten på djupet och indexerar samtliga undersidor. Har siten dessutom låg PR så händer det att Google struntar i att indexera samtliga sidor i alla fall.

Om din pdf-fil inte rankar så bra i dagsläget så kostar det dig ingenting att prova att ta bort den. Bara nofollow kommer däremot inte hjälpa om det finns externa webbsidor som länkar till dokumentet. Men försök att exkludera pdfén från Googles index och se vad som händer.

Jag har i och för sig svårt att tro att det är duplicant content som är haken i ditt fall. Jag har sidor där 99 % är samma innehåll men där båda sidorna indexeras. I mitt fall beror det förmodligen på att sidorna med samma innehåll har externa inlänkar. Vill du få hela din webbsida indexerad så se till att få länkar till samtliga sidor och inte bara förstasidan. Får både pdf-dokumentet och dina andra sidor länkar till sig från andra domäner, så ska det inte spela någon roll om innehållet till viss del är lika.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat