Citat:
Originally posted by fredlund@Nov 14 2006, 10:50
allt handlar om rätt SQLIndex, och optimerad kod.. då får man inga sega sidor
|
Ja du, sql och rätt kod i alla ära, men skulle också vilja tillägga att det är inte bara seghet som händer utan vi tappar helt kontakten med vår butik lite då och då. DNS nere, vilket knappast har med konstig kod att göra.
Det jag upplever verkar heller inte vara ngt ovanligt problem hos Loopia under senaste halvåret tyvärr. Flera vittnar om samma sak.
Jag bytte till Loopia för att slippa problem eftersom jag hört mycket gott om dem, och Ja, det fungerade klockrent första halvåret, men sedan började detta med seghet och tappad kontakt med servern. Nu inom kort kommer vi att köra egen server igen, så då slipper vi förhoppningsvis detta.
Vi låg tidigare på egen server på litet hobbyhotell men hade då problem med att det alltid gick ner när vår driftkille var bortrest. Därav bytet till Loopia som borde ge större säkerhet. I vårt fall har nertiden ökat sedan vi gått till Loopia och kunderna har påpekat seghet, något vi aldrig hörde om tidigare, så nu är vi på väg tillbaka igen till egen server.