Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-13, 19:55 #21
ragnwald ragnwald är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
ragnwald ragnwald är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2003
Har läst en del i detta dokument: http://www.iis.se/pdf/analys_atf.pdf

Jag borde ju ha berättigat intresse i domännamnet genom två av de tre punkterna:

Citat:

ii domännamnet är allmänt känt för Innehavaren även om denne inte förvärvat
någon ensamrätt till den benämning som utgör namnet eller

iii domännamnet inte används i kommersiellt syfte för att vilseleda konsumenter
eller för att skada ett känneteckens eller en rättighets anseende
och jag har inte försökt sälja det, eller tagit vinning av deras varumärke, alltså ingen ond tro.

Alltså borde jag ha hyffsat stor chans att vinna en ATF.

Vidare kan man läsa:

Citat:

IIS föreslog att innehavare av kännetecken inte skall ha någon generell rätt att stoppa
registreringar av domännamn som motsvarar kännetecknet, men kan ingripa genom
ett enkelt tvistlösningsförfarande.

Beslutet är baserat på UDRP, men med en utvidgning av de skyddande rättigheterna
till att gälla näringskännetecken (firma), släktnamn, konstnärsnamn och titlar på
skyddade verk.
Näringskännetecken (firma), alltså det ska vara deras registrerade firmanamn för att räknas som näringskännetecken? Firman heter ju Tegic och inte T9.

Det jag är rädd för är då om de förlorar ATF och går till domstol, man kan läsa:

Citat:

Tvister gällande bättre rätt till domännamn skall dock avgöras genom det traditionella
domstolssystemet.
Om det går till domstol, när börjar det isåfall kosta pengar? Kan jag "ge upp" när de lämnat in stämningsansökan eller är processen redan igång och jag måste betala ifall jag förlorar?

Bör jag i mitt svar till dem påpeka att jag förmodligen vinner en ATF eller ska jag bara spela dum? Om jag lägger fram bra argument till varför jag skulle vinna kanske de går till domstol direkt?
ragnwald är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat