Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-13, 14:25 #17
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Originally posted by HeavyHaze@Nov 7 2006, 10:25
Man kan skapa direktlänkar och då kan man länka till viklken sida som hos dom. m.a.o rakt till en bok.
HURRAA Gäller det både bokus och adlibris?
Vi gör det här idag via Tradedoubler för Bokus. I tradedoubler kan du göra det med vilken vara som helst. Se t.ex:
http://www.nyfikenvital.org/?q=node/839

Vi står inför ungefär samma utmaning som du beskriver. D.v.s. vi har fått en grund i form av regelbundna besökare och får diverse läsare från sökmotorerna. Det här är min syn på det just nu, men det kommer ta mycket längre tid innan jag lärt mig det här området:

(1) "Generell Adsense är dålig". Generell annonsering har för låg lönsamhet för att vara intressant för publister. Materialet ska just vara minst lätt dåligt för att det ska fungera.

(2) "Specifik Adsense är dålig". D.v.s. annonsörerna som bara annonserar på din webbplats med Adsense. Både de och jag gör en sämre affär än vad som hade varit möjlig om de talat direkt med oss. Vi har ju t.ex. en sponsrad-länk-box (utan sökmotorvänliga länkar) som liknar vår rekommenderade (se tidigare länk till exempel längst ner) som t.ex. kan placeras på bästa position.

(3) Tradedoubler m.fl. har för få varor och sökningen är klumpig för att det ska vara intressant för en publisit. Om någon publiserar en artikel om vad som helst så vill jag kunna lägga in "annonsörer" till relevanta varor hos samarbetspartner.

(4) Affilator var också för smala och lite för inriktad åt samma målgrupp som Adsense. Men jag välkomnar er verkligen! Mer konkurrens är nödvändig.

(5) Overture känns som en sämre version av Adsense.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat