Citat:
Originally posted by Isak@Nov 13 2006, 00:47
jokkoapa, det du säger är som det BORDE vara men om du inte gjort det så rekommenderar jag en genomläsning av de fall som avgjorts. Ganska förvånande beslut i en del fall.
|
ISAK - Jo, tvistlösare som i de flesta fall är ensamma i sin bedömning är inte mer än människor och vissa beslut ställer jag mig mycket främmande till. Men å andra sidan kan man ju med visst berättigande fråga sig VARFÖR tvister som
ags och
bila överhuvudtaget tas upp... Oavsett hur beslut tas (som då kostar sökanden många många tusenlappar) ...sök på ags.se och bila.se och kontrollera vem som äger dom nu och var de är placerade...så till vilken nytta gjordes det ?
Jo just det Name Navigation/Göran Glück står som registrant för de båda och de ligger som förut i parkeringsprogram.
..och vad gäller magnet är ju faktiskt situationen lite annan, då det finns nationella varumärken och även en anande verksamhetskollission och med tanke på att dom verkar ha kivats i 3-4 år om magnet, så verkar det med vara en principsak än reellt intresse av domänen - Även om jag även här ställer mig frågande till tvistlösarens motivering och ser inte att den överensstämmer med gällande regelverk.
Men visst säger jag hur det "borde" vara - det finns ju endast en uppsättning regelverk för nationella .se-domäner. Det är ju då detta som måste gälla och hur man än vrider och vänder så kan AOL aldrig tillskrivas rätten till T9.se !!