Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-11, 22:11 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Uppföljning:

Det hela gällde MtgNewMedia (tv3/nrj/rixfm/tv8/o.s.v.). Vi hade bokat möte för att lägga upp en kampanj på webb/texttv/radio. Jag fick en offert och muntlig genomgång. Offterten var ganska tydligt speccad med kanaler/impressions/placeringar/sidnummer o.s.v. Vi tyckte dock priset var lite högt och vid ett nytt möte hade dom pressat ner priset till en lagom nivå och vi accepterade offerten och fick ett avtal som vi läste och skrev under.

Jag reagerade på att avtalet skilljde sig lite från offerten, den var inte alls lika speccad som offerten, men jag tog för givet att att avsaknaden av speccifikationer innebar att offertens speccifikationer gällde.

Exempel:

Offert: "Branding halvsida s100 tv3 texttv"
Avtal: "Brandning s100 tv3 texttv"

Offert "banner 240x120 pixlar på 8 mtg-webbsidor, first scroll"
Avtal: "webbpaket mtg-media"

Hela kampanjen startade på onsdagen och nu helt plötsligt visade det sig att det vi fick skilljde sig kraftigt från offerten, halvsidan på text-tv som skulle visas var 11:e sidvisning blev 2 rader som visades var 50:e sidvisning. Bannern som skulle finnas långt upp på sidan hamnade längst ner på vissa sidor och dök inte alls upp på andra, däribland tv3.se.

Vi kontaktade mtgnewmedia och första förklaringen blev den jag frågade efter i inlägg 1, d.v.s. säljaren hävdade bestämt att vi inte betalade för impressions om besökaren inte scrollat ner.

Efter att vi stod på oss och fortsatte klaga fick vi bara till svar att dom följer avtalet. Vi fick oxå veta att vi fått den högsta rabatten av alla företag år 2006 och att mtgnewmedia förlorade massa pengar på vår annonsering.

Då blev jag riktigt förbannad. Hur f*n kan dom påstå att vi ha fått rabatt om dom i smyg gjort om paketet och gett oss mycket mycket mindre än offererat.

Mail skickades till säljchefen, VD'n m.fl. med krav på omedelbart avslut av avtalet och efter några timmar gick man våra krav till mötes och annonserna plockades ner.

Det jag har lärt mig för framtiden är att offert och avtal i framtiden ska vara EXAKT lika innan jag skriver under nått.

Och ska ni göra affärer med MtgNewMedia... Var mycket försiktig... Riktigt fula fiskar

Scrollräknaren jag frågade efter, den finns inte. Säljchefen ringde igår och bad om ursäkt, en säljare hade missuppfattat något
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat