|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2005
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Apr 2005
|
Som tur var får jag inte så många samtal, kan har att göra med att mitt företag är väldigt litet och jag normalt sett inte finns på den plats där telefonen är om dagarna utan i stället har med mig min mobil, numret till den har endast kunder och andra viktiga personer fått, det står inte listat någon stans.
Men hade det varit ett stort problem för mig hade jag fixat någon form av växel samt ett betalnummer. Om någon ringer får de valet:
Tryck 1 om du vill sälja någon form av produkt eller tjänst.
Tryck 2 för övriga ärenden.
Trycker personen ett så kopplas den vidare till en inspelad röst som säger:
Du har valt att kontakta oss för att du har något att sälja, du kommer nu att kopplas till ett betalnummer som kostar 20 kr/min, anser du att din produkt är så bra att den är värd att betala för, för att få presenter så tycker 1 för att kopplas vidare till betalnumret, annars var god och lägg på.
Trycker personen 1 så hamnar den i en väntekö i ca 20 min för att därefter kopplas vidare till mig.
Skulle någon säljare försöka komma runt detta genom att trycka 2 vid det första alternativet så säger jag bara när jag förstår att det är en säljare:
Jaha du vill sälja något, vänta så ska jag koppla dig vidare till säljnumret och gör sedan detta.
|