Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-09, 14:31 #7
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Ebay vill undvika stämning. Antar att det blir för besvärligt att kontrollera varje säljare. Företag som LV har nu börjat stämma företag som "indirekt" säljer kopior av deras produkter. Jag vet ett varuhus/matbutik som fick åkte dit rejält när de hyrde ut en butiksyta till en företagare som saluförde kopior av LVs produkter. De hotar att göra samma sak med ebay, d.v.s stämma dem. Och eftersom ebay inte kan ta ansvar och kontrollera varje enskild säljare så är det enklare att helt enkelt försöka förbjud att produkterna säljs.

Jag blev själv avstängd från ebay. Jag sålde absolut inga kopior och de gav ingen anledning till varför jag blev avstängd. Det enda svaret jag fick var: " att de hade kollat på fallet och det var rätt att stänga av mig". I samma veva så tog de bort 100+ annonser som jag hade ute och många "kunder" blev såklart oroliga och undrade om de skulle få sina produkter som de hade betalat. Efter ett tag så fick jag tillbaka mitt konto utan att jag behövde göra någonting, men jag fick såklart inte ersättning för mina borttagna annonser...Om jag hade gjort något fel så borde de väl ha sagt vad det gällde!!!! Tilläggas kan att jag inte säljer längre på ebay...
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat