Ämne: Ventelo
Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-06, 11:09 #14
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
krisse111 krisse111 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2006
Jag håller med om att supporten är suverän! Vi har egen kontaktperson som alltid svarar under arbetstid och ställer upp till 100%. Det hjälper dock inte mot att Ventelo som leverantör ger oss en telefonilösning som inte håller måttet.

Både vi och våra hyresgäster i växlen blir helt stillastående om telefonerna inte fungerar. Hade detta problemet bara inträffat en gång så hade det inte varit några bekymmer alls! Detta händer dock extremt ofta! Vi har en reklamation liggandes hos ventelo och innan den ens blivit behandlad så blir vi drabbade igen. Varje missöde från ventelo kostar oss ett antal tusen i förlorade intäkter samt löner till personal som försörjer sig som säljare och jobbar mot provision.

Anledningen till att vi vill ha dålig publicitet för ventelo är att vi gett dem ett ultimatum, häv vårt avtal o kompensera oss eller hamna i tidningen. Det är ingen växel som inte fungerar utan det är en leverantör som inte kan leva upp till vad de lovat.

Jag säger inte att Ventelo överlag är skit jag berättar bara vad jag råkat ut för och jag misstänker att de har en drös andra missnöjda kunder också.

Mitt tips är: Byt till Tele2, de är en större operatör som enligt min mening har koll på läget och dessutom har bra mobillösningar.
krisse111 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat