Nykomling
|
|
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 37
|
|
Nykomling
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 37
|
Oj, det var mycket tyckande här. :-)
Redovisningskonsult = en som sköter löpande bokföring
Revisor = en som kontroller att bokföringen är riktigt utförd (enligt god redovisningssed) i samband med bokslut.
Godkänd revisor = utbildad revisor med praktik. Krävs för alla AB i Sverige idag (förslag finns om att ta bort kravet för AB med mindre omsättning).
Auktoriserad revisor = samma utbildning, men ännu mer praktik. Krävs för AB med hög omsättning samt publika AB.
Vad det gäller ombildningen av HB till AB så är det som någon påpekat busenkelt att göra om man har skattat fram 100 kkr i HB:t.
Vad det gäller kostnaden för just revisorn till ett mindre AB så kan man nog räkna med ca 10 kkr per år (5-15 kkr).
Vad du behöver är en redovisningskonsult (ekonomibyrå) som sannolikt redan samarbetar med någon revisor och kommer att rekommendera denna. Hur mycket löpande bokföring kostar beror på hur mycket som ska göras.
|