|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2006
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Apr 2006
|
grazzy: bra skrivet, (y).
Som ni säger, att starta en sajt ska man ju inte göra för man vill ha cash. Det blir ju så uppenbart, titta bara på alla reklam sajter (toplistor mm). De vill ju bara generera pengar, även om idén är unik, så kommer ju inte pengarna direkt.
Många av mina projekt jag har haft så har det blivit så som grazzy sa, att man startar upp flera projekt vid sidan av. För min del, så blir det bara så att man fortsätter med det man tycker är kul. Jag skulle aldrig sitta vid datorn i flera timmar och göra något som jag tycker är pisstråkigt. Det kan andra få göra.
Sedan om du har någon tuff idé där du har några besökare per dag, så kan du låta en polare få göra allt arbete, oftast tycker de att det är svincoolt att vara ”admin” på en sajt, se bara t.e.x på fragbite, de ”fragbite-poliser” och ”fragbite-skribenter” brinner ju verkligen för vad de gör.
Istället för att starta upp 52 nya sajter som genererar 2 dollar om dagen, starta något som du tycker saknas eller är kul. Även om det finns hundra tals sajter som gör samma sak. Med rätt motivation (du släpper nya saker som konkurrenterna saknar) (eller som du tycker kan bli bättre.) så kan man komma långt, du ska bli bäst på det du gör helt enkelt.
Det här kanske inte gav så mycket hjälp om det tråden egentligen handlar om, lite blandande åsikter.
|