Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-30, 14:45 #8
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
andla.. nu är väl inte artikel-siter min nisch riktigt, men alla grejer jag har gjort och trott på genererar idag pengar. Det är förvisso allt från ett par dollar till "mer" men det är absolut inget svårt att tjäna pengar online om du har lite motivation, skills och realitetstänkande. Jag har ett par riktiga bottennapp som inte genererar pengar i förhållande till arbetsinsatsen, men det är ändå alltid lite pengar från dem.

Jag tjänar min brödföda på att knacka kod och släppa tjänster som jag tycker saknas eller att jag kan göra bättre än det som finns, det finns många här på forumet som gör på andra sätt. robertsson är guru på att konvertera ppc -> cpa, qo-naq trollar med knäna (jag har fan ingen aning om vad han tjänar pengar på, det är mystiskt :P), maccke säljer domäner. Mattias knackar html och fixar outsourcing av koden. Det finns folk som tjänar pengar på forum och att sälja ebooks, det är helt främmande för mig, men det funkar ju uppenbarligen för vissa.

Du och jag har ju pratat om det här förrut, det slutade med att du gjorde en webbsida om svamp eller vad det var; det var (bananer?) inte riiktigt det jag hade tänkt mig när jag sa att du skall göra det du tycker är kul. Det måste finnas något kommersiellt bakom, jag kan inte ge dig några konkreta ideer men ett exempel på en grej som jag skulle satsa på om jag inte visste att jag alltid kommer vara bättre på att utveckla än på att sälja: http://www.idg.se/2.1085/1.80121 - hans projekt påminner mkt om hur mina projekt ser ut, det börjar som en liten grej man gör för att man ser ett behov och irriterar sig på avsaknaden av en tjänst, sen eftersom man tycker det är kul och man sköter det hyfsast så växer det. Jag har sidor som jag knappt rör som tiodubblat sin avkastning bara genom att jag har behållt dem och "skött" underhållet av dem.

Föresten, om du har f-skatt och vill ha betalt för att skriva texter på svenska så har jag kanske lite jobb för dig, se http://www.seo-forum.se/foermedling-av-seo...nt-writers.html (att ta det jobbet går helt stick i stäv med vad jag säger, men behöver man pengar så )
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat