Citat:
Originally posted by Decibel@Oct 21 2006, 03:20
Finns det någon statisik eller undersökning som säger vilken typ av annonser som fungerar bäst?
|
Hej Decibel
När det gäller
Adsense annonser så är detta mina främsta tips (dessa är testade för mina sidor men resultaten borde inte skilja sig nämnvärt även för dina)
Följande förslag kan du även testa själv och laborera med, men har visat sig fungera väldigt bra för mig en längre tid.
Fyrkanter och rektanglar:
försök att få dessa inbäddade i texten så nära mitten som möjligt
Leaderboard: för bästa resultat är överst på sidan.
Vertikala annonser och knappar: kan användas på sidan av din webbsida.
Vertikala länkannonser: fungerar bäst ihop med andra listor med länkar.
Horisontella länkannonser: fungerar bäst ihop horisontella länkar överst på sidan.
Adsense Sökbox: kan användas effektivt sist på sidan efter din artikel och övriga sidor, men även på dina 404-sidor (den sida som dina besökare hamnar på när de skriver fel adress).
Jag antar att anledningen till att du ens funderar över att ha annonser på dina sida är för att dessa skall generera klick också eller hur?
I så fall är detta den strategi som jag hela tiden använder
1. Låt inte dina annonser se ut som reklampelare, folk är redan så trötta på all reklam och popupfönster mm att de anstränger sig mer än någonsin för att undvika detta.
2. Se till att alltid välja textannonser före bildannonser av samma förklaring som ovan.
3. Ta bort ramen runt annonsen och välj den färg som du har på rubrikerna i din artikel även som färg på din annonsrubrik. Detta kommer att medföra att dina annonser kommer smälta in bättre och mer se ut relevant innehåll än reklam.
Lycka till med siten..