Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-28, 03:55 #81
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaky
Läser du så ser du att det står falsk epostadress och inte slask som man ändå läser..

Nu pratar jag inte om det aktuella fallet, men kräver en internettjänst att man skickar reklam i utbyte mot tjänsten så får man acceptera det eller låta bli.

Vad jag tror folk gör har inte med saken att göra, vill man ha en gratistjänst skall man ange en fungerande email om det står så i avtalet.

Tro inte att jag inte får spam själv... Får flera hundra vi*gra mail om dagen utan att överdriva. Mestadels för att jag är dum nog att skriva fullständig epostadress på mina sajter.
Oftast har man ju valdering på epost adresserna, att personen skall klicka på en länk som skickas till eposten ifråga. Så är de problemet löst, vem våga idag uppge sin riktigta epostadress, utan att få lådan ner spydd med spam och påtvingade nyhetesbrev?

Sedan finns det tjänster, som kringgår detta också. Hade själv planer på att starta en sådantjänst en gång i tiden, där man kunde regga tmp mailalias, för att sedan döda dem efter några dagar. Jag tänkte dock om, då denna typ av tjänster kan missbrukas.

Finns någon som driver en sådan tjänst idag, slaskpost tro jag den hetter, man kan regga en tmp epost. Det är bara att inse att folk är reklam trötta.

Jag skriver riktiga epostadresser på min sajter ,men thunderbird är bra på att filterar, men det bero nog på att svenska är ett sådant litet språk, om några år , då attityden "att lite spam gör ingenting" har blivit standard, så kan vi kan räkna med att även viktiga affärsmail kommer in i filtret.

Det händer mej dagligen med engelskspråkig mail, att viktiga affärsmail hamnar i spamfiltret.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat