Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Originally posted by -Sneaky@Oct 26 2006, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Med andra så ska man använda en falsk adress om man addar sina sidor på den här sidan. Därmed så slipper man tvånget att få mail från dem.
|
Och det är också ett jä**a sätt att bete sig. Ofta står det att man godkänner att ta emot mail i utbyte mot den tjänst man får.
Det är ju stöld lika väl som om du anger en felaktig faktureringsadress.
|
Är det? Att uppge felaktig faktureringadress är bedrägligt beteende. Men att uppge en slask epost adress, som man läser 2 ggr i månaden ser inte jag som något jävla sätt, särskilt inte om sajten ändra sina vilkor från ena stunden till andra.
Du kan räkna med att många gör så pga av sajtägare som inte fråga sina användare om dom vill ha informationen. Eller är du så naiv och tror, att folk kommer uppge sin riktiga epost adresser, då ens brevlåda hotar att bli sprängfylld med spam, bara för man joinade någon tjänst på nätet?
|
Läser du så ser du att det står falsk epostadress och inte slask som man ändå läser..
Nu pratar jag inte om det aktuella fallet, men kräver en internettjänst att man skickar reklam i utbyte mot tjänsten så får man acceptera det eller låta bli.
Vad jag tror folk gör har inte med saken att göra, vill man ha en gratistjänst skall man ange en fungerande email om det står så i avtalet.
Tro inte att jag inte får spam själv... Får flera hundra vi*gra mail om dagen utan att överdriva. Mestadels för att jag är dum nog att skriva fullständig epostadress på mina sajter.