Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-28, 02:56 #77
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Du skall bara veta vad polisen utreder för brott, allt för hålla statistiken i trimm. Kan man inte gripa statsministermördare, så man alltid släppa gamla tanter som ställer stekpannan fel på återvinningstationen inför tinget, allt för att bevisa att svensk polis är minnsann produktiva.

Bevisbörda ligger hos den som skickar ut nyhetesbrevet och det är bara följa några enkla regler

1) Alla epost adresser skall valideras
2) Det skall vara lätt att avregistrera sig.

OBS! Ingent av dessa 2 punkter uppfylldes i det mail jag fick.
Visst får man stå ut med oönskad reklam ibland, vilket man gör. Vet inte hur många nyhetesbrev jag har blivit påtvingade , då man varit vänligt och bett någon skickat "affärs" information till undertecknad, helt plöstligt så börja ens brevlåda dränkas i spam. Det handlar om seriösa företag, som har "tagit" ens epostadress och sedan börjat spamat, utan att fråga ens om jag vill ha deras nyhetesbrev.

Kan ge ett exempel :

Blev uppringd av en telefonförsäljare för några månader sedan, han vill sälja minnen. För att bli av med telefonspamaren, så fick han min epost adress, det kan vara kul och veta vad han hade för priser, så jag bad honom skicka mej en prislista. Efter några dagar började de dippa ner något nyhetesbrev från detta företag, vilket jag svarade med att inte vill ha deras nyhetesbrev. Jag kanske inte var så trevlig i tonen brevet, vilket jag blir uppring kl 21.30 samma kvällen och han skall diskustera detta, vilket jag bad honom fara och flyga.

Vissa höga sossar jemförde FP dataintrång med en våldtänkt, så varför skulle man inte kunna jemföra ett spam som våldtänksförsök då.

Men ni får se om några år, när attidynen "några reklam mail får man minnsann stå ut med". Ni kommer inte bli glada, då Erat spamfilter slänger junkindexet.se nyhetesbrev i samma hög som viktig e-post.

Citat:
Originally posted by mlindstrom@Oct 13 2006, 11:39

Härlig nivå på debatten i vissa inlägg... <_<
Jämföra ett ev. spam-mail med inbrott, våldtäkt mm..

Tycker detta inlägg är det intressanta.
Detta måste ju vara ett generellt problem för alla som har maillistor. Vem som helst kan ju regga min e-postadress för ett nyhetsbrev. Att polisen skall utreda bevisen i denna typ av fall är nog inte så troligt...

Det enda rimliga är ju att det ska vara lätt att avregistrera sig, sedan lär man nog få stå ut med att man får oönskade mail ibland...
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat