Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-27, 12:46 #7
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Citat:
Originally posted by -ulflun@Oct 27 2006, 00:31
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Tjena
En f-skattesedel skaffar ni genom att gå till skatteverket och be om en f-skattesedel helt enkelt. Ni får då en jäkla massa papper som ni ska fylla i och skicka in. Efter det så får du hem papper om att ditt företag har blivit registrerat.
Om erat företag nu inte skulle funka, och ni får en massa skulder, så kan det vara bra att ha skrivit ett kontrakt innan med din kompanjon - som säger att ni är lika mycket ansvariga och ni ska dela på alla skulder.
Gällande UF företag, så rekommenderar jag det. Ni blir ju inte momspliktiga. Detta är ju ganska smidigt när det är tänkt att man ska ha sitt projekt under en viss tid. Nackdelen med det här är ju att ni bara får tjäna 30 laxar per halvår, totalt 60 laxar. Annars måste ni börja skatta.
Jag rekommenderar att ni startar ett UF företag. Dock så får ni ju lite jobb med det, eran lärare kommer säkert vara på er att göra en logotyp och massa andra härliga grejor. Men somsagt, ni slipper ju momsplikten. PLUS Ni får ju ett fint diplom av UF .

Tack för infon Du det låter som en bättre idé att starta ett UF företag så länge då
Men hur blir det då för företagen som skall köpa mina tjänster?
Dem vill väl helst ha och göra med ett företag som har F-skattesedel?
MVH


Nej då, det är inga problem. De slipper ju betala moms, så de blir nog bara glada .


Slipper denna skatteomsättning möjligen..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat