Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-26, 23:00 #22
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Alla som klagade på mitt tidigare påstående:

Ni har missat poängen i det jag sade:
Citat:
tänkt dig bara hur öppen och sårbar webben skulle vara om det inte fanns så mycket folk som hittade säkerhetshål.
Visst, om alla människor i hela världen var godhjärtade mormödrar som lagade smörbullar hela dagarna skulle det inte göra något om det fanns tusentals säkerhetshål på internet. Men nu är det inte så, elaka människor finns det gott om.

Om vi säger att det bara fanns 10 hackers i hela världen och att resten var ärliga som lamm skulle ingen orka bry sig om alla säkerhetshål. Dessa 10 skulle kunna leva rövare och hacka precis vad dem ville och förmodligen orsaka stor skada för några få. Jag menar, att någon stänger ner en sida i 15 minuter och skiver "lololo site hacked by me pwnd!!!!" gör ju ingen skillnad, säkerhetsrutinerna kommer säkert ses över och i framtiden blir det nog svårare för folk att ta andras lösen genom att ringa supporten på det här sättet.

Istället för era tämligen värdelösa jämförelser kanske man skulle kunna säga någonting i stil med: "det är tur att det förekommer så många mindre allvarliga olyckor på vägarna så att bilarna utvecklas och blir säkrare så att folk numera ofta överlever även allvarligare olyckor".
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat