Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-26, 13:20 #15
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Originally posted by ric@Oct 26 2006, 13:07
Om sidan inte innehåller något annat än annonser så kommer sidan att falla i rankningen efter ett tag och din kunds sida kommer att hamna långt före, förhoppningsvis
Det är bra. Äntligen nån som fattar vad det är jag pratar om. Det är bara det där "förhoppningsvis" som jag är lite orolig över...

Får jag kalla dig apa utan att du tar illa vid!? :-)

Det var i samråd med dom, både jag och dom tyckte att vi slutar i att betala för .nudommänen. Den har varit i deras ägor men inte varit aktiv på flera år.

OK, det är en grupp som spelar och sjunger. Dom fick ny sångare i bandet i sommras och söker man på den nya sångarens namn kommer man till denna sida helt bestående av annonser och annat irrrellevant som inte alls har med gruppen eller verksamheten att göra.

Det är det jag menar, sökresultatet representeras inte av materialet som finns på hemsidan. Om Google inte engagerar sig mer i bättre sökresultat kommer Googles varumärke också att trubbas av. Lite varje gång, sakta men säkert.

Därför undrar jag vad Google vinner på att katalogisera hemsidor och domäner vars innehåll inte finns representerat på hemsidan!!

Det borde vara en enkel match för Google att fixa relevant sökresultat.

Sen är det fullt möjligt att jag och min kund tabbat oss. Det får stå för oss. Men det är en annan diskussion.

Vad är seek.se för något!?
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat