Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-20, 14:05 #29
Kaktuss avatar
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Kaktus Kaktus är inte uppkopplad
Nykomling
Kaktuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 49
Citat:
Originally posted by elprisguiden@Oct 20 2006, 09:21
Ett så här stort uppdrag är inte avslutat vid leverans. Underhåll, utveckling, nya funktioner med mera kommer att fortsätta under åratal framöver. Det kan till och med bli mer på sikt än själva grundutvecklingen.
Sådana saker är viktiga att ha med, både för beställare och leverantör. Någon slags service-avtal som innebär en viss insats och ett visst pris mot att ni ser till att hålla kompetensen kvar i din organisation och gör vissa saker återkommande.
Ni och kunden slipper göra nya upphandlingar rörande småsaker hela tiden.
Ett alternativ är ni får någonslags löpande-räkning på uppdateringar som kan bli väldigt omfattande och svårt att hantera i kundens budget.
Presentera det som ett slags sido-avtal för kunden så att han inte glömmer bort att budgetera för underhåll och utveckling.
Mycket riktigt vi har också grubblat mycket på det.

Men vi skjuter det en smula på framtiden som det ser ut nu. Vi har städig kontakt med kunden och det kommer ju komma till mycket fler funktioner så vi kommer ju behöva komma överens om en bra deal där.

Och vi har även gjort lite små saker åt samma kund innan så om vi får accept på det första så kommer det förmodligen rulla bra sen.

Tack för svaret!
Kaktus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat