Ämne: Swemedia?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-19, 09:21 #37
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 18 2006, 19:50
Finnmera > Ja, jag vet skillnaden mellan de två olika certifieringarna, vilket i det här fallet inte är speciellt intressant. Olika krav, olika belopp, fler som skall kunna det osv, osv.
Visst bra att du kan skillnaden mellan dem men tillstår du fortfarande att det inte är någon skillnad för en kund att anlita ett företag som har avlagt och klarat provet på Google mot att de gör det själva eller anlitar ett företag som inte har gjort/klarat Googles prov ?

Och visst kan man en hel del om sökfraser om man jobbar med SEO, dels vet man ju att fraser ger bättre ROI men vi vet ju båda också att det är mycket LÄTTARE att få bättre placeringar på sökmotorerna om man väljer fraser eller hur ?

Men jag håller med dig om att man bör sattsa på SEO om det finns sökvolymer att tillgå, för om man lyckas så blir det billigare för kunden att driva rätt trafik till sidan och varför nöja sig med en bra affär om man nu kan göra 2.
Vi erbjuder självklart kunder SEO On page likväl.

Men det där om att Adwords bara är betald reklam på en sökmotor, jobbar du gratis när du utför en optimering ?
Du får inte glömma bort kundens perspektiv, de anser nog att båda är att betrakta som reklam på sökmotorerna som de måste betala för.

Angående ditt räkne exempel på hur du tar betalt om du hjälper någon med Adwords så tänker jag inte lägga några värderingar på hur du tar betalt, men du angav att kunden betalade 50 öre/klick och om det vill jag bara säga följande
Vi har många hundratals kampanjer som rullar på Adwords och kunderna väljer själva hur mycket de vill betala för ett klick till Google, men snittklickkostnaden för ALLA dessa kampanjer är idag 3.39 kr...så det är nog väldigt ovanligt att man kan få så billiga klick även om vi har kunder som betalar så lite.

Och om ändringarna i Google:s vilkor så är jag inte med på vad du menar kan du förtydliga det ?
Om du menar ersättningsnivån från Google så tror jag inte att någon bryr sig då jag förmodar att ingen i Sverige idag har så stora volymer att de får någon sådan än.

Mvh
FinnMera
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat