Ämne: Välja forum
Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-18, 11:54 #10
Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Peak Peak är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Det enda som riktigt irriterar mig med SMF är att sökningen defaultar på "relevans" istället för "senaste ämnet" i sorteringen. Men det går ju att ställa in.

Jo, PHPBB har haft stora problem på sistone. Vill man dessutom göra nåt seriöst så rekommenderas absolut ett kommersiellt program. Mest pga att man då garanteras support ifall nåt händer.

Hur det är med VBulletin vet jag inte riktigt, men IPB har tyvärr försämrat sina villkor allteftersom. Jag köpte mina två licenser när det fortfarande fanns livstidslicenser. Det vill säga att man för en engångssumma fick livstids support och uppdateringar. I och med att de antagligen märkte att detta gav för lite pengar så har de ändrat lite så man numer får betala en liten summa varje år för att få tillgång till support och uppdateringar. Tror att det är ungefär samma modell som VBulletin har.

Finns naturligtvis andra kommersiella forum, men antingen så är de vansinnigt dyra eller inte speciellt bra, imho. UBB/Groupee eller vad de nu kallar sig är en sådan. Vansinnigt dyra licenser för ett inte speciellt bra forum.

Man bör kanske också tänka på att VBulletin och IPB drar mer resurser än de flesta andra, mest pga att de har fler funktioner. Dessa går dock att stänga av.

Använder själv IPB, som sagt. Mest på grund av att jag gillade designen på (dåvarande ) 1.3 gentemot VBulletin.
Peak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat