Gå in på WNs IRC mitt i natten så hittar du likasinnade... :P
Men just detta är ett problem. Ett tips är att sluta sitta vid datorn vid 21-22 tiden och ta TVn om det så krävs. Hjärnan arbetar för mycket framför datorn vilket gör att tröttheten inte kommer förrän några timmar senare än vad den borde.
Fysisk aktivitet är en annan lösning. Att bli fysiskt trött gör inte bara att man blir trött och vill vila utan gör att man orkar mer om dagarna också. Man får oftast mer gjort om man tränar än om inte gör det. Även om man spenderar 10-15 timmar i veckan på träning så utnyttjar men den andra tiden effektivare.
Du kan försöka skjuta på det också. Själv klarar jag inte av att skjuta på det framåt utan bakåt är det lättaste för mig. Lite svårare att somna men ger man det lite tid så går det.
Jag brukar alltid komma in i en dålig fas med sömnen när jag har något viktigt och mycket ledigt från dagliga aktiviteter. Tysten skapar ett lugn hos mig på natten samt att det finns ingenting som stör en. Så det finns ju helt klart en tjusning att sitta framför datorn under natten