Ämne: Swemedia?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-17, 17:19 #31
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Reg.datum: Dec 2004
Lyckvall:
Citat:
När jag läser inläggen här verkar det somom jag lika väl kunde ha gjort detta själv
Inget större arbete att göra det själv här är länken till Googles Adword.
Du kan skapa ett konto, när du sedan har skapat kontot kan du också erbjuda tjänster som att sälja sponsrade länkar till andra. Finns även en del företagen som har en form av Qualified-stämpel från Google och får använda Googles egen logga på sin sida. Kraven där är att annonsera för 1000$ på tre månader och göra ett skriftlig test. För övrigt inga skillnader mot att inte göra testet.

Fakturorna och rapporterna från den typen av företag (svaret kör likadant exempelvis) brukar ha Googles logga på sig. Det som dock inte framgår är den sista raden dvs vad reklamen egentligen har kostat. Räkna med att kostnaden kan bli väsentligt lägre om man kör det själv eller hyr in någon som bara tar timkostnad för att skapa kampanjen (som jag gör åt mina kunder). Besparingen kan ligga på 5-6 kronor per klick.

I ditt fall så är med stor sannolikhet så att de ord som du vill bli hittad på har en rätt låg klickkostnad dessutom. Kan tänka mig att den ligger under en krona per klick.

Om de (riksdelen) mäter på ett annat sätt än andra vad som gäller besökarantal är det nog dags att fundera lite mer på vad det kan innebära.
Sedan är det också fråga om en kostnader, med en grundoptimering av din sida i kombination med "sponsrade länkar" (AdWords) lär du få ett betydligt bättre utfall på din investering än att köpa in sig i en katalog/söktjänst av den sorten.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat