Hej, jag är ny här.
|
|
Reg.datum: Oct 2006
|
|
Hej, jag är ny här.
Reg.datum: Oct 2006
|
Hej "kolleger"
Jag är marknadschef på ett företag som säljer hjullastare. Vi är inte så hemsk stora och vi har ingen webmaster eller rigtig internet kunnig person, så jag är en av dom lätta offren för företag som Swemedia och Riksdelen.
Jag blev faktisk uppringd av båda företagen (visste inte att det stort set var samma bolag)
Swemedia ringde och utgav sig enligt min uppfattning att vara Google. Tjänsten var "sponsrade länkar på Google". När jag läser inläggen här verkar det somom jag lika väl kunde ha gjort detta själv. Är det rätt? Jag köpte faktisk av dom och har precis fått en faktura. Swemedias logga överst och Google's logga i rutan var tjänsten beskrivs.
Veckan efter ringde en tjej från Riksdelen. Faktisk känner jag henne, så mina "guards" var inte riktigt uppe. Jag frågade om hur stor trafik dom har och fick svaret att dom mäter det lite andorlunda än det vanliga unika användare. Istället sa hon att dom skickar 68-70.000 besökare vidare varje dag via deras länkar. Kan detta vara rätt? Enligt säljaren skulle omkring 1.000.000 företag ligga i deras databas, vilket väl inte är orealistisk. Dom kan väl köpa dessa uppgifter.
Finns det någon som kan hjälpa mig att värdera antallet besökare på Riksdelen och iövrigt kommentera lite på mina uppgifter. Skulle vara mycket tacksam. Det verkar somom MN har många seriösa och kunniga medlemmar.
Mvh,
okunning marknadschef
|