Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-15, 22:02 #18
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Först och främst vill jag säga att en tråd som denna inte skulle ha någon inverkan på mina domänköp.

För det andra läste jag inte den här tråden förrän igår då jag först mottog emailet från dig där du säger att du vill köpa min nya domän för några hundralappar. Domänen registrerades för övrigt för snart två veckor sedan.

Jag har kontinuerlig bevakning på alla .se-domäner som blir lediga och gör en individuell bedömning för var och en av dem. Bedömningen bygger på huruvida jag anser domänen ha potential och passa in för mina befintliga eller kommande projekt - inget annat. Ser jag inget potential till utveckling så köper jag den inte heller.

Jag är ingen domänhandlare och har totalt sålt 4 domäner av alla jag någonsin köpt. Att insinuera att jag skulle köpa en domän som diskuteras av någon hobbybyggare på WN för att tjäna en hundring eller två är bara löjligt.

Tyvärr är det ju givetvis oundvikligt att någon annan ibland blir besviken när han/hon själv inte lyckas få en domän som blir ledig som man hoppats på. Detta händer också mig. Det var dock inte den första domänen jag köpte och heller inte den sista.

Än en gång; för att vi ska slippa spekulationer som denna, undvik att posta domännamnsköp på forum innan ni köpt dem! Detta både för att bespara den eventuella domännamnsköparen problem men också för trådskaparens egna skull.