Citat:
Originally posted by Sneaky@Oct 14 2006, 23:34
Vill först säga att nivån på sajter som finns i vissa profiler är så låg att jag funderar på vad moderatorn tänkte på när han/hon släppte in rötägget till forumet.
Det räcker alltså att ha en gratisblogg med 10 inlägg om sig själv för att bli godkänd?
Jag tror det är här vi kan solla bort en stor del oönskade personer.
Åldersgräns var det första jag tänkte på men det räcker inte. Personen jag stör mig mest på skulle kunna vara min mamma.
|
Om du stör dig på en person så är det ju bara att be någon plocka bort dig från Webmasternetwork.
Jag stör mig på sådana personer som kallar andra människor för rötägg och som inte ens är rötägg.
Man ska alltid tänka sig för hur man skriver ett inlägg eftersom det kan finnas dem som tar illa upp.
Nu menar jag inte att jag tog illa upp men var tvungen att skriva detta i alla fall.
Nu till tråden:
Till skillnad från alla andra forum där de ansvariga låter medlemmarna använda forum, dagbok, shoutbox samt klottret för att kunna gå till angrepp mot andra medlemmar så agerar de ansvariga för denna sajt med en gång genom att ta bort sådana inlägg som inte hör till tråden.
Alla är olika kunniga inom olika ämnen och behöver man hjälp med något så brukar man i regel få hjälp med det man behöver hjälp med.
Nu är jag inte den typen som startar trådar stup i kvarten utan jag startar endast trådar när jag behöver. För det mesta så väljer jag att läsa i de trådar som jag är intresserad av men det kan hända att jag skriver i en tråd.
Det problem som Webmasternetwork har förekommer på alla ställen där man kan komma i kontakt med andra människor. Det är svårt att avgöra hur man ska kunna komma åt problemet här på Webmasternetwork.
En sak man kan göra är att införa olika nivåer och ju längre upp man kommer i nivåerna ju fler kategorier kommer man åt. Sedan kan man införa en slags poängskala där poängen blir bättre när man sköter sig medan poängen blir sämre om man missköter sig.
Åldersgräns är ingen idé att införa eftersom det finns kunniga i alla åldrar och inför man åldersgräns så innebär det att man stänger ute de övriga som är kunniga.