Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-14, 02:05 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Har du frågat dem om varför de ger en e-butik lägre rabatt än andra? De måste ju motivera sitt beslut. Att e-butiker skulle ha lägre omkostnader än vanliga butiker är i många fall en seglivad lögn. Skulle jag slippa mina kostnader för frakt och emballage så skulle jag ha råd att anställa ett butiksbiträde. Dessutom måste beställningarna packas och skickas (de packar inte sig själva). En webmaster måste ta hand om webbsida och ordersystem. Därtill kommer kostnader i samband med distansavtalslagen och 14 dagar öppet köp. Att man får tillbaks en del beställningar höjer inte precis lönsamheten. En lagerlokal är garanterat billigare än en butikslokal att hyra, men räknar man ihop alla kostnader så tror jag inte att e-butiken kommer billigare undan än den fysiska butiken.

Anledningen till att priserna är så låga i en e-butik brukar istället vara att konkurrensen är enorm. Handlar kunden något i en fysisk butik så är det svårare att jämföra priser. Ibland måste kunden åka flera mil för att komma till en affär som säljer samma produkt. På internet är produkten bara ett musklick bort.

Prata med grossisten och kräv en förklaring. De har säkert sina motiv, men de är i alla fall skydliga dig en förklaring.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat