Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-13, 11:39 #46
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Oavsett om jag blir irriterad eller inte när jag läser dina inlägg klein så är det svårt att se bakom den svavelosande och förolampande fronten. Det gör det kanske till ditt problem när maninte vill ta till sig det du skriver bara för att du satt upp en front. Bara för att man förespråkar nolltolerans så måste man inte förolämpa och vara otrevlig.

I övrigt tycker jag den här diskussionen var intressant. davve skickar alltså ut ett brev. Mottagaren klein anser att han inte beställt det.

Vems är bevisbördan?
Om det hade varit ett nyhetsbrev och om avsändaren hade haft med information om hur man stänger av utskicket, hade det varit ok då?
Vad är bäst, skicka mail till unsubscribe eller klicka på en länk för unsubscribe?

Har en parallell till detta.
Vi skickade nyss ut första nyhetsbrevet på en site som jag driver. Utav dessa utskick så var det kanske 10% som avsa sig vidare utskick. Utav dessa 10% så var det ett tiotal som var ganska otrevliga, som sa att det var spam-mail, att de aldrig registrerat sig, att vi köpt adresserna etc...
Det här var ett informationsbrev till sitens alla medlemmar med information om vad som händer framöver samt info om hur man gör för att inte få några fler brev från oss.

Vart ligger bevisbördan? Om epostadresserna finns i systemet, hur kan jag vara säker på att det är exakt den personen som reggat sig?

En anekdot i sammanhanget är att 3 av de som var som mest otrevliga, som alla hävdade att de minsan aldrig reggat sig och att de minsan aldrig varit inne på siten (typ med samma frenesi som klein ovan) så hade de trots allt loggat in, skickat PM till andra användare, postat i forumet och reggat information.

Lite märkligt tycker jag...

Så frågan är vem som har bevisböran och vad som är bra utformning?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat