Citat:
Originally posted by Gonte@Oct 12 2006, 19:36
Davve: se till att du har enkla instruktioner om hur man tar bort sig ur listan, i alla utskick som görs... (antingen en enkel länk, eller t.ex. instruktionen "skicka ett svar med ordet unsubscribe", svårare än så är det inte...
klein: Du snackar om uppförande-kodex, men skjuter dig själv i foten genom att offentligt bete dig som ett svin... Du säger själv att du vill ha en diskussion, men ändå dödar du diskussionerna så fort de inte går dit du vill...
Läste tråden en gång, kände spontant att davve hade några detaljer att justera, medan kleins inlägg bara gång på gång gjorde mig förbannad, vilket inte resulterar i att jag håller med dig utan istället får mig att totalt tappa fokus på ämnet...
|
Nej! Jag har inte uppfört mej som ett svin, dock klumpligt och jag uttryck mej väldigt klantig i en del inlägg. Sen då? Det är väl inte hela världen. Om du inte kan ta åt dej diskussion som helhelt utan fokusera dej på några klumpiga uttryck från min sida, då är inte problemet mitt.
Jag kan förstår att det finns en del som har "ekonomiska" intressen av nuvarande attityder emot skräp epost luckras upp, så man utan att bli abusad kan börja skicka skräp epost i stora mängder. Särskilt i Sverige har man faktiskt lyckas att hålla skräp epost utskickare borta, ganska duktigt.
Det finns nog en och annan som ser snabbapengar i att skicka ut skräp mail. I nämda sajtens fall är nog mer naviet/okunskap.
En gissning om 4 - 5 år kanske en tingsrätt i Sverige begär att någon antispam sajt skall stängas, då det hindra "marknadsföreningsföretagen" att nå ut med epost. Det är den rikning vi går emot, att toleranse för svenskspråkig skräp post ökar, om vi låter bli och bråkar.
Då blir det samma flathet som råder i en del bostads områden till storstäderna, någon klottra ner en vägg, ingen bry sej, någon slår söder ett fönster, ingen bry sej.. Loopen fortsättter.