Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-12, 21:41 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by Marcus@Oct 12 2006, 17:18
Jag kan tillägga att samtliga av mina .com-domäner hos Loopia för vilka jag använde DNS-tjänsten WWW-inställningar- Vidarebefordra (för att göra header redirect till annan URL) och som till synes var köpt genom deras Bulkavtal med Enom (Registrar-namnet var: Bulkregister, llc.) pekade mot en parkerad sida där det visades reklam.
Detta trots att jag sedan tidigare alltså konfigurerat en vidarebefodran till egna URL:er. Verkar som inställningarna där ändrats till att helt sonika pekade mot en reklamsida där Enom/Loopia tjänade pengar. Kan nämna att hos Loopia såg Vidarebefodra-inställningen forfarande korrekt ut (dvs URL:en jag ursprungligen lagt in fanns kvar men fungerade alltså ej).
Skulle vara intressant att höra om någon mer uppmärksammat liknande problem?
För informationens skull uppdaterar jag mitt ärende här.

Har varit i kontakt med Kalle på Loopia som har hjälpt mig reda ut problemet. Det visade sig att de berörda domänerna var registrerade via Registryn Bulkregister som Loopia alltså använde innan de blev uppköpta av Active 24. I och med att domäner passerar expiry date visas den parkerade sidan, som alltså är Bulkregisters.

Anledningen till att domänerna expirat beror på en miss. Jag hade initierat en transfer från Loopia till Godaddy och bett Loopia att låsa upp dessa vilket jag också fick bekräftelse på att de gjort men domänerna har fortfarande inte överförts av någon anledning. Men hursomhelst så löser det sig relativt bra eftersom de inte hamnat i redemption period ännu. Jag för vidare kontakt med Loopia kring detta.