Citat:
Originally posted by FredrikMH@Oct 12 2006, 16:30
Klein du behöver inte aggera så aggresivt, det skapar bara dålig stämning. Jag förstår din frustration över det hela. Som sagt så behöver du inte ha betalt någonting för betalningen har inte alltid funnits på sidan, inte heller har texten om att man får mail (läs skärpmail) funnits där hela tiden. Om denna texten kom upp igår eller förra året vet jag inte.
Men Davve som man bäddar får man ligga?
http://www.webmasternetwork.se/index...länkarkiv&s=wn
Inte helt oväntat att folk blir förbannade?
|
Jag har uttryck kanske lite väl hårt och klumpigt i en del inlägg, som kan uppfattas som aggresivt. Det är inte meningen att reta upp folk, utan meningen är att få folk att få upp ögonen för problemet, att vi måste få upp en nolltolerans emot svensk skräp post. Att bråka som fan, när ni få svenskspråkig epost och säg ifrån, om ni inte har skrivit upp er på listorna.
Handlar inte om att slår ner på Davve hemsida heller, även om jag tycker den "suger" och ser för jävligt, men det är inte mitt problem. Jag skiter i hans hemsida, och hans lilla hobbyprojekt är säkert en nyttig börja i livets hårda skola som småföretagare.
Utan det jag börja se som mitt problem, att den uppförande kodex som en gång fanns på internet, att t.e.x inte skicka reklam e-post, håller på och försvinna. Att man tar det man har, sedan skjuter man för full rakt ner folks mailboxar.
Det handlar om våra mailboxar kommer om några år vara helt nersmettade med svensk skräppost. Särskilt om toleransnivå sänks ytterligare vad det gäller spam.
Ungerfär som man låter bli att sanera klotter i en stadsdel, först kommer de lite klotter, sedan mere, sedan förfaller hela stadsdel.