Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-12, 13:01 #55
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
...det skulle vara intressant att veta varför förslaget lades ner..?
*bump* - Alltså det om betygssystem...
Jag vet inte riktigt om det finns något helt enkelt och konkret svar på det. Men utifrån det jag kommer ihåg och det jag kan läsa i slutet av tråden så berodde det på att det fanns alltför delade meningar om vi behövde ett, riskera/fördelarna med betygsfunktionen samt exakt hur det i så fall skulle se ut.

Vissa av oss var oroliga för att funktionen skulle skapa mer problem än vad den skulle göra nytta, exempelvis skapa en dålig stämning och en elitistisk strävan i det annars relativt avslappnade men ändå seriösa framtoningen som finns på WN.

Fördelarna som nämndes bestod bl.a. av uppmuntran till bra svar, sporre till kvalitetsinlägg, ev. "kvalitetskontroll".

Negativa farhågor bestod av bl.a. just det elitistiska strävan som i längden kunde leda till dålig stämning, ev. pajkastning/svartmålning/missbruk av systemet. De funderingar som fanns var exakt vilka risker man tar med implementationen samt exakta detaljerna för vem som skulle kunna sätta betyg och inte.

Diskussionen och implementationen avstannade i och med detta och "Snabbt svar"-funktionen var den som implementerades från mitt håll i stället.