|
Flitig postare
|
|
Reg.datum: May 2005
|
|
Flitig postare
Reg.datum: May 2005
|
Vi kan bekräfta att det Lastbryggan skriver stämmer
Vi har kategoriskt undvikit Content Match då det ej är sök men i somras så mailade Mats oss hyperlänkar och som var Content Match (ex. kataloglänkar) som han fick trafik från.
När vi kollade upp Lastbryggans konto så visade det sig att Content Match statusen var ON, då vi visste att vi inte var ansvariga för det så bad vi Yahoo skicka loggfilerna, vi fick aldrig några dock så sa Yahoo över telefonen att ingen varken utifrån eller hos oss hade startat Content Match.
Vi satt i över 5 timmar och släckte ner alla våra kunder på det felaktiga Content Match och sedan så startade vi Lastbrygans konto igen, dagen efter så mailade Mats att det forsatte likförbaskat och när vi kollade i Yahooverktyget igen så stod Content Match på OFF men när man tryckte vidare sig ner till sökordsnivå så stod sökorden på ON.
Yahoo skulle på samma sätt som några andra här har beskrivit bygga om kontot så att typ 3 trafiken inte skulle var med , Och Jag Fick efter väldigt lång tid beskedet från Yahoo att det var fixat...men skräptrafiken fortsatte likförbaskat och jag förstår att Mats anser att detta bör bli känt för andra.
Tillägas kan också att vi har bett Yahoo att bygga om alla våra kunders konton så att de bara får kategori 1 och 2 men efter onödigt lång tid i vårt tycke så fick vi svaret att vi har för många kunder och att de inte kan göra det för alla men vi kunde få välja ut ett färre antal kunder som de kunde bygga om.
Jag anser också att om Yahoo bara tar bort en del partners så är de en bra tjänst, men detta började strax efter att Yahoo presenterade en svagare kvartalsrapport än vad marknaden förväntade sig kanske är det därför vi ser detta ?
Vi kommer kontakta alla våra kunder fortlöpande när deras redan uppladdade pengar börjar ta slut och fråga om de verkligen vill fortsätta med Yahoo i deras nuvarande form och om dem vill det så bör de ha ett statistikprogram med klara mätbara mål så att de/vi kan jämföra värdet med andra leverantörer.
Sen kan man ju bara undra hur Yahoo:s serriösa samarbetspartners ex MSN och för all del Schibstedts nya sökmotor Sesam ser på detta då ju de också kommer att förknippas med detta.
Mvh
FinnMera
|