Citat:
Originally posted by Wojt@Oct 11 2006, 20:03
Frågan har varit uppe tidigare. Av erfarenhet har jag själv tröttnat på osCommerce pga att den är dåligt programmerad, använder stora databasresurser, svårt att modifiera utan en massa timmars arbete med att installera "contribs" och mixtrande i koden. Tid = pengar.
Själv anser jag inte att en webbutik är så seriöst om den inte har en egen design. Visst kan du sätta upp en osCommerce butik med standarddesign utan större problem...
Allt beror egentligen på din budget och hur seriös du är med din satsning. Jag och många andra gör nog köp på webbutiker som sticker ut från mängden som ser seriösa ut och inte känns "hemma bygge". Fast det kanske bara är min personliga åsikt.
|
Jag har lättlösa planer på att skriva ihop en egen webbutik, men de som är bekvämt med OsCommerce, är att som småföretagare behöver man inte satsa så där jätte mycket pengar att komma ingång. Plus att mycket finns färdigt.
Jag kan hålla med om att OsCommerce koden är ett härke för sej. Men man lär sej ganska fort att hitta i koden.
Det som köper tjänster från t.e.x ebutiker.se, den webbutiker har inte mer att erbjuda än OsCommerce. Dock är man hårdare styrt av leverantören. Dom skall ha betalt för hur många artiklar du har i butiken, vilket jag tycker är nonsen, för det gör ingen skillnad.
Fördelen med OsCommerce är att du kommer ingång med småmedel , sedan när man har tjänat sin 1 miljon , då kan man springa till IBM eller andra köpa en finare webbutik