Citat:
Originally posted by Mortekai@Oct 12 2006, 05:39
Ingen fara, enligt reglerna får du fråga efter tips och förslag, det är när man svarar man ska ge referenser till webhotel man har erfarenhet av och inte göra reklam för sig själv Annars skulle varje tråd bli full av erbjudanden från företag och inte så mycket matnyttig information från andra kunder.
jag har en del förslag som jag tror skulle underlätta för er, oavsett vilket webhotell ni hamnar på och om jag hinner innan jag somnar skickar jag ett mail, annars får du ett till kvällningen.
Tänkte passa på att ge en stor eloge till initiativet bakom hemsidan
|
Du... egentligen borde vi sova båda två. Ska vi säga imorgon istället? Jag borde egentligen ha somnat för länge sedan, städat hela huset och duschat eftersom jag har dubbelbokat både hantverkare samt en hund för omplacering imorgon... men nu tänkte jag lägga mig med huset ostädat och håret otvättat. Jag gillar nämligen att göra saker i sista minuten. Har ingen förklaring för det annars då jag ofta försätter mig själv i sådana här situationer. Att få brottas med tiden, sopa in hundmatsrester under fåtöljen och hoppas att ingen rubbar på den, nästan förhala gästerna med en omständig vägbeskrivning samtidigt som jag med teckenspråk förklarar för grannen att jag vill låna ägg till äppelpajen som jag med ett krampaktigt leende vispar ihop samtidigt som jag torkar av kylskåpet och betraktar sorgkanterna på naglarna. Ja, den som ändå hade god framförhållning vad det gällde tid.
Linserna är helt dimmiga i ögonen. När jag började använda intenet 96-97 upplevde jag att jag hade en outtömlig källa av kunskap och hjälp av andra, ex på Passagens internetforum. Men då hade jag heller inte en massa andra saker och om kring mig. Nu har jag förlorat mitt nätverk i de kretsarna och har hankat mig fram med ringa och ouppdaterade kunskaper men mycket vilja. Jag skulle gärna behöva någon att bolla ideer med och som kan genomföra saker, som kan hejda mig om jag kommer på för djupt vatten. Någon form av internetguru som delar djurintresset och människointresset. På många sätt är jag idealist, och egentligen vet jag, och är stolt över den verksamhet jag varit grundare av och varit med om att ta fram. Den kanske tom skulle vara roligt för en webbyrå att ha det som utmaning att få en blomstrande verksamhet att redo och förnya detta, och få det som en merit på sin lista, då vi inom djurkretsar har gott anseende. Men jag har varit både för stolt och för blyg för att lägga fram det så. Varför jag inte ville ge mig in i internetbranschen var också delvis för att jag kände att det inte var en värld som passade mig då jag upplevde det som ett ekorrhjul och kretslopp där namn, status, pengar occh projekt räknades framför att vara ärliga och stå för det man erbjöd. Jag har en inre drivkraft som på något sätt går utanför det kapitalistiska, och det är nog ovanligt i vår tid. Men man blir inte rik på det..
Nej, nu ger jag mig. Det är en dag imorgon med, och det blir få timmar med sömn inatt. Men hör gärna av dig med tips och ideer, för jag har många tankar själv men saknar en verkställande kraft..
Christine