Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-12, 05:26 #5
hittehund hittehund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
hittehund hittehund är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by Mortekai@Oct 12 2006, 04:54
Pris och prestanda är inga problem att matcha för dom flesta webhotell, men av dina poster verkar det som om support är väldigt viktigt också, kanske lite utöver bara rent tekniska frågor till och med?

Hej! Vad bra att fler är vakna vid den här tidpunkten! Nej, egentligen är jag ingen "besvärlig" kund. Jag har lite koll på saker och ting och förstår termerna om än inte alltid i praktiken. Jag har ingen fritid att sitta och pila och försöker därför att gå genvägar genom saker och ting, då jag bara tycker om att fylla webben med bra text och bild, men både saknar kunskap och intresse tekniskt och designmässigt. Nej nu ljög jag.. För många år sedan när jag började att intressera mig för att göra hemsidor insåg jag att det fanns så många andra som var bättre och säkrare än vad jag någonsin skulle kunna bli eller ha tålamod till att bli, så jag beslöt mig för att inte ens försöka bli något jag inte var. (Jag skulle egentligen vilja ha både tid och kunskap för både grafik, stilmallar och menyer, men jag kör bara vidare med hederliga Frontpage och undviker att besöka min egen sida). Helt ärligt. Strunt samma, det var en parentes från ämnet.

Vad jag menar är att vad jag uppskattade med Loopia jämfört med andra webhotell är att en del av deras "support" är att de överlåter mycket åt kunden. Dvs jag kan halvt automatiskt skapa nya alias, ändra i dnser och peka domäner hela dagarna om jag skulle vilja, utan att behöva sitta i telefonkö eller vänta på en bekräftelse per epost. Jag föredrar även ett webhotell med telefonsupport under kontorstid då det ibland är saker jag vill diskutera med någon. Jag tror inte jag har ringt Loopia mer än en gång i halvåret för de har så mycket manualer och redksap som hjälper mig på traven. Det är helt enkelt tidsbesparande. Mitt förra helsponsrade webhotell drevs av en otroligt trevlig man som man nådde mer eller mindre dygnet runt på msn eller icq. Men jag överdrev inte eller utnyttjade hans tjänstvillighet utan messade om det var något som var jättefel. Så nja.. det är väl snarare så att jag är nyfiken på en del funktioner som vi inte har idag, och som jag har försökt att konfigurera själv men misslyckas med. (Hur man nu kan misslyckas med något som i reklamen ska installera sig själv ifrån en kontrollpanel) Är inte ovanligt korkad heller. Men i samband med ett byte vore det trevligt att en gång för alla fixa funktioner som skulle underlätta föreningsarbetet, och inledningsvis få hjälp med att lägga upp det. Utifrån att det redan existerar brukar jag faktiskt klura ut hur det fungerar.

Oj, jag visste inte om regeln att man inte får göra reklam för eget webhotell, jag hoppas att mina hjälpsökande inlägg inte går under samma regel, för i så fall får jag redigera dem. Jag tänkte bara att när möjligheten kom upp att själv beskriva för braschfolk vad jag är ute efter istället för att sitta och jämföra i Internetworld guide tog jag den chansen. För lite internt skvaller att "Per på x.se är ovanligt snäll och hjälpsam" är jag nog mer belnt av än att besöka en websida och mötas av priser på paket. Det hjälper mig inte så mycket vidare.

Maila gärna eller msna på [email protected]

Vill verkligen ta tag i det här nu och få hjälp en gång för alla för jag känner mig lite vilse i den situation jag har skapat för mig själv..

Christine
hittehund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat