Citat:
Originally posted by Kjette@Oct 12 2006, 03:44
Måste säga att det är ganska svårt idag vad jag anser att skaffa sponsorer, får själv massor av mail om detta dagligen då vi inte vill sponsra eftersom det ger så dårlig trafik till oss som sponsrar.
Men det finns massor av webbhotell som är billigare än Loopia, tex:
Shellkonto.se
Webbhosting.nu
Finns massor av positiva om dessa 2 webbhotell, lycka till annars.
|
Tack för förslagen. Nej, jag är själv mycket dålig på att söka sponsorer och därför har vi få sådana utöver de medarbetare som arbetar professionellt med hundutredningar och dyl som stödjer vår verksamhet. Jag vet mycket väl att vi har lite att erbjuda en ev sponsor och det senaste webhotellet vi hade innan Loopia erbjöd oss detta själv efter att vi haft en betalande tjänst i 2-3 år. Det var på hans eget förslag. Så jag är medveten om att den drivande kraften bakom webhotellet måste ha en hundtokig fru som kräver det, för sitt eget intresses skull, el dylikt.
Men det är i huvudsak inte en helsponsring jag söker, utan jag försöker bara skära ned våra utgifter. Det är ändå mer än 12.000 kr per år som jag har i utlägg bara för webben, och jag lägger heller 3-4000 kr per år och sätter resterande på en bra och trevlig webbyrå som kan fixa designbiten. Jag är jättesuspekt mot webhotell som ligger på mindre än 100 kronor i månaden, det är viktigt att mailservrarna alltid fungerar och att det är ytterst små driftstopp. Därför ser jag hellre ett väletablerat företag med gott renomme än billiga servrar med nästan-gratiskunder. Om det bara hade varit för en personlig privatsida hade jag inte brytt mig lika mycket, men nu när vi har ansvar för djurs välfärd måste det fungera komplikationsfritt.
Jag var efter Internetworlds omdöme i webguiden i kontakt med Aleborgs, och såg skilda kommentarer om dem i det här forumet. De verkade även tillmötesgående med att hjälpa till med tekniken inledningsvis för att installera ex livesupport som jag gärna skulle vilja ha då det skulle underlätta och avlasta alla telefonsamtal.
Det är därför jag vill ha alternativ då jag inte har bestämt mig. Och det är inte så att jag vill ha det billigaste, utan gärna i medelklass, men där tillförlitligheten och bemötandet är jämförbart med Loopia som förutom sina hutlösa priser har varit i världsklass.
Christine