Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-12, 02:42 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 11 2006, 17:08
Jag fattar inte att folk fortsätter köpa skräptrafiken...
Helt klart pinsamt att dom kryssat i content-match, låter ju nästan som ett datahaveri på nån svensk server så dom tappat den datan. Skulle man gjort det för alla kunder hade det ju ... ????

Är content-match på för alla med ett yahoo konto här på WN?

Citat:
Och dessutom ligger det banners för dessa bluffmakare här på WN...
Vad jag har hört är det bra trafik inte minst av trådskaparen (5kr klicket är ju bra i mina ögon), dock inte så mycket som kan levereras till svenska marknaden.

Vad jag har förstått så får man just nu testa deras trafik till ett värde av 500 kr. Man skall då fylla på lika mycket själv gissar jag på (50 euro). Det borde ju för många räcka till att bilda sig en uppfattning om det är värt pengarna eller inte.

Funkar det på samma sätt med budgivning på orden som på adsense? Isf är det ju marknaden som styr om det är värt pengarna eller inte. Man väljer man ju själv om man vill exponera sig eller överlåta trafiken till en eventuell konkurrent.

Det är ju tråkigt men jag vet inte om jag är beredd att kalla yahoo rena skära bluffmakare. Dom verkar ju iaf betala ut pengar till sitt affilliate program. Dessutom kostar produkten 50% att testa, samt bevisligen är trafiken okey för vissa här på WN.

Du som verkligen har testat detta robertsson, menar du att alla här på WN inte kommer få lönsamhet i den trafiken med ett nuvarande minimibud per klick a 0.47 SEK? Är det nästan bara content-match och försvinnande lite riktiga sökningar? Är det så så skall vi ta bort annonsen för produkten direkt.

Citat:
.. från att ha legat på ett värde av nästan 5kr/klicket till att på bara någon vecka i våras rasa till ett värde av 1,40kr/klick..
Köps den trafiken för 47 öre eller är det många som bjuder på den? Om det är 47 öre som konverterade till 500 öre låter det ju som en dröm snarare än en bluff. Om nån bjuder på den är det ju marknaden som avgör!? Jag hänger nog inte med riktigt :/

Men det där med content-match är ju pinsamt, har man bockat av den skall den ju vara avbockad! Kanske inte så mycket för att värdet per klick sjunker. Man kan ju bara sluta köpa trafiken. Yahoo paketerar ju sin produkt hur dom vill. Värre är det ju med varumärket som man skall vara säker på vart det exponeras. Att ens varumärke exponeras på content-match siter är fatalt om man valt att inte delta i de programmet.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat