Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-24, 00:43 #29
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Finns ju inget som säger att du betalar högt pris för en bra produkt, du kan lika gärna betala lågt pris för en bra produkt.

Varför skall man inte kunna kräva att få det man betalar för, oavsett om det är 5:- per månad, eller 150:- per månad, om nu tjänsten är utlovad ? Är ju avtalsbrott om betald tjänst inte levereras, oavsett summa.

Saken " billiga webhotell är dåliga " är ett tilltag hotell som är "dyra" kör med för att värja sig mot lågprishotellen, eftersom dom är ett klart hot mot dessa på marknaden.
Dessa måste ju "försvara" sina priser, likväl som lågprishotellen måste förklara vidare, här förekommer dock mer udda förklaringar, mer eller mindre begåvade.

Sen finns det självklart rötägg som inte sköter om sina tjänster utan bara låter det rulla, men dessa återfinns också bland stora dyra aktörer.
Det som ofta inträffar hos dom stora och dyra, är att dom inte har tid för sina kunder, respons är lång och det kan ta tid att få saker gjorda.

Man ska nog ställa sig frågan vid köp av webhotell varför det är billigt, finns det några konstigheter i villkoren, dolda avgifter o.s.v.

Jag personligen driver hotell i mellanprisklassen, som ni resonerar kan jag alltså höja priset 50:- per månad, och sen blir jag "bättre" automatiskt, endast genom att höja priset, för dyrt är ju bra...

Som en notering kan jag ju säga att jag inte försvarar lågprishotell, vill folk betala 150:- i månaden så får dom gärna göra det, finns flera webhotell för att det är meningen man ska välja efter tyckte och smak
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat