Denna fråga har åtaliga gånger förekommit på WN. Små förändringar har hittills gjorts i lagom takt vilket haft en positiv inverkan på kvalitén av medlemmarna.
Jag vet inte riktigt hur många det är som kommer ihåg hur det var innan verifierandet av nya medlemmar infördes men sedan dess har det blivit en klar förbättring. Nu säger jag inte att det är helt bra enbart för det - det finns snarare mycket att göra; inte minst för att minska antalet trådar och inlägg som måste modereras.
En funktionalitet gällande plus- och minuspoäng (läs varningssystem & uppmuntrandesystem) har tidigare diskuterats (1 mars 2005) i
VIP-forumet (länk för er som har tillgång till det) och även påbörjats för implementering i liten skala. Där var den stora frågan huruvida medlemmarna eller endast moderatorerna skulle kunna sätta betyg. Har för mig att vi kom fram till att endast moderatorer och admins skulle sköta detta för att undvika missbruk. Men just pga problematiken som det innebär med allt kring detta så la vi förslaget på hyllan en tid och utvecklingen stannade därmed av. Implementationen som sådan är förmodligen inte speciellt avancerad och det handlar snarare om att ett slutgiltigt beslut måste till än något annat.