Visa ett inlägg
Oläst 2006-10-11, 09:08 #34
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 20
Sten_UNICELL Sten_UNICELL är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 20
Citat:
Originally posted by Marcus@Oct 11 2006, 01:11
Det är riktigt skrämmande att höra att just företag som säljer bokföringsprogram inte har bakåtkompabilitet och verkar ha så gott som noll förståelse för att man -kräver- att det inköpta programmet fungerar utan att man ska behöva köpa supporttjänster för att programmet ska fungera.

Man måste väl ändå kunna utgå ifrån att programvaran är korrekt så tillvida att man kan uppgradera utan att tidigare programversioners datafiler blir obrukbara. Kan man inte tillhandahålla en äldre programversion så får man ju åtminstone se till att det finns konverteringsprogramvara för att lösa problemet.

Nej, några kunder från det här forumet lär de knappast få om de fortsätter i samma stil. Hoppas det ordnar sig Håkan och se till att hålla tråden uppdaterad!
Jag tror inte att Du riktigt vet vad Du talar om och Du är såvitt jag förstår inte kund hos oss så Du har ingen erfarenhet av det Du häver ur Dig.

Självklart kan man med den senaste versionen öppna en datafil - hur gammal den filen än är! Du kan utan vidare med den senaste programversionen öppna en datafil skapad i t.ex Windows 95 med den tidens version av UNI_BAS. Inga problem och för oss en självklarhet. Du kan till och med öppna den filen i Macintosh eller i Linux.

Du talar om bakåtkompatibilitet - om Du med det menar att man skulle kunna öppna en färsk datafil med ett gammalt DOS-program - då stämmer det - det kan man inte - och vem skulle få för sig att komma på det tokiga idén??

Det inköpta programmet fungerar - hur länge som helst - Du behöver inte det minsta support för det! Men har Du inte supportavtal måste Du själv hålla reda på både Din datafil och Ditt program. Det är det enda som krävs av Dig!

Vi levererar aldrig ut varken disketter eller CD. Oavsett om man har supportavtal eller ej. Man laddar själv ner programmet från nätet. Den som köpt programmet utan supportavtal, uppmanas skriftligt av oss att ta en säkerhetskopia av programmet.

Den som har supportavtal (35:- kr/månad) kan närsomhelst ladda ner en uppdatering utan bekymmer. Det Du nu begär är att vi ska lagra gamla disketter med gamla programversioner speciellt för den som har valt att inte betala för support - en extra service för den som vill spara futtiga 35:- kr per månad????? Verkar minst sagt vrickat.

Bra support till den som betalar 35:- kr per månad - Ingen support till den som tackar nej till support. - Eller, är det någon som tycker att det vore bättre att vi höjer vår supportavgift till den nivån som alla andra leverantörer har så att den som vill betala får betala lite mer så att det räcker till för dom som inte vill betala?
Sten_UNICELL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat