Visa ett inlägg
Oläst 2003-06-05, 02:47 #24
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Citat:
Originally posted by viper@Jun 5 2003, 12:18 AM
Har också funderat på detta men om jag tex gör så här, Jag registrerar en domän billigt på godaddy.com eller liknande ställe, sedan så byter jag använder information till den person som ville ha detta domännamn. Skulle deta vara lagligt eller är det olagligt på något vis? Annars kanske jag inte kan skötta domänregistreringen själv utan kanske kan skappa några kontakter med något företag som sköter sånt här.

Annars får jag väll bara vidarbefodra kunderna till någon domänregistrerings firma som får ordna det.
Ser absolut inget hinder i att du erbjuder den tjänst du beskriver, tvärt om så gör dom flesta just detta. Skriv bara som det är på din sida ingen kommer se det som nåt negativt ändå.

Utgår från att kunden kan väldigt lite om just detta om det är vanliga svenska företagare och privatpersoner du tänker sälja till, även om det känns enkelt för dej så är det en djungel när man skall lära sig alla saker för att få igång ett simpelt domännamn till firman.

Är aningen osäker, men vad jag vet finns det endast 1 bolag i sverige som är äkta "register" och det är domaininfo.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat