Citat:
Originally posted by pikkenix@Jun 5 2003, 12:04 AM
Vill knyta an till ditt första inlägg och besvara frågan om domäner.
Har själv funderat på det här med att kunna tillhandahålla domäner till mina kunder och det är en svår marknad... För att du ska kunan registrera domäner så måste du vara certifierad ÅF för tex. nic-se, nu-names eller liknande, en sådan licens kostar pengar - och inte lite pengar tyvärr. Därför behöver du ett stort antal domänregistreringar innna du tjänat din första krona på det. Så det är inget att rekommendera om du ska starta i liten skala.
Alternativet är att du säljer genom ett annat licenserat företag, priset kanske kan gå upp något men du slipper själv licenskostnaderna. Finns ett flertal företag som tillhandahåller detta - speciellt för .com så det är inga problem. Problemen kommero m något går snett, då måste din kund först kontakta dig och du i din tur dit provider av domännamnet.
Skulle ditt företag även konka sitter dina kunder i klistret då de kanske inte vet vart de ska vända sig - blir ett extra steg så att säga och det kan krångla till det en hel del.
Mina tankar kring detta.
|
Har också funderat på detta men om jag tex gör så här, Jag registrerar en domän billigt på godaddy.com eller liknande ställe, sedan så byter jag använder information till den person som ville ha detta domännamn. Skulle deta vara lagligt eller är det olagligt på något vis? Annars kanske jag inte kan skötta domänregistreringen själv utan kanske kan skappa några kontakter med något företag som sköter sånt här.
Annars får jag väll bara vidarbefodra kunderna till någon domänregistrerings firma som får ordna det.